or the art of losing*
Πέρασε και φέτος η επέτειος της 17ης Νοέμβρη, μάλλον σεμνά, ήσυχα και απαρατήρητα... Ούτε καν η παράδοση των μολότοφ δεν τηρήθηκε για να γίνει και ο συνήθης δημοσιο-κορακίστικος ντόρος! Πέρα από αυτό, έχω την εντύπωση ότι κάθε χρόνο, όλο και φθίνουν οι συζητήσεις για το περιβόητο πνεύμα του Πολυτεχνείου και το εάν βρίσκεται ακόμη εν ζωή. Ίσως γιατί είναι πια γνωστό ότι τα έχει «τινάξει» προ πολλού, και κάποια γραφικά μνημόσυνα του έχουν απομείνει μόνο... Ότι μετατρέπεται άλλωστε σε επίσημη γιορτή (και αργία!), με κρατική ευλογία και λιβάνισμα, έχει πρώτα ξεδοντιαστεί και απογυμνωθεί από κάθε «επικίνδυνη» αιχμή και κάθε ουσιαστικό νόημα (εδώ καταθέτουν στεφάνια και η ...ΔΑΠ με την ΚΝΕ, τί άλλο να πεις!). Αλλά το θέμα αυτού του κείμενου δεν είναι το Πολυτεχνείο. Αυτό είναι μόνο η αφορμή...
Η αφορμή του ερωτήματος: ποιό ήταν τελικά το αποτέλεσμα της εξέγερσης του Νοέμβρη; To αποτέλεσμα από την στυγνή, ορθολογιστική, χρησιμοθηρική αν θέλετε, πλευρά! Πέρα από τους όποιους συμβολισμούς και τα όποια ιστορικά άλλοθι προσέφερε σε έναν ελληνικό λαό που είχε δεχτεί με απάθεια καλού νοικοκυραίου την επταετή χούντα... Λίγες μέρες μετά τα αιματηρά γεγονότα, ένας ακόμη πιο σκληρός δικτάτορας, ο διοικητής του ΕΑΤ-ΕΣΑ Ιωαννίδης, έβαλε στο ...γύψο τον Παπαδόπουλο, η καταστολή έγινε ακόμη πιο άγρια, η δε χούντα τελικά θα πέσει σαν ...παραγινωμένο φρούτο στα χέρια του Καραμανλή του Α’, μόνο μετά τα τραγικά γεγονότα της Κύπρου. Το φοιτητικό ξεσήκωμα επηρέασε την πορεία των γεγονότων λιγότερο απ’ όσο θα επηρέαζε την πορεία ενός τριαξονικού η σύγκρουση με μία ...γάτα! Έμεινε όμως η ηρωική θυσία των παιδιών... Ένα το κρατούμενο!
Να πιάσουμε μια άλλη εθνική επέτειο; 28η Οκτωβρίου... Μπορεί να έχει περάσει στο συλλογικό υποσυνείδητο ως νίκη, αλλά... Ποιό ήταν το τελικό αποτέλεσμα; Πράγματι, μέχρι ενός σημείου, ο ελληνικός στρατός νικούσε και κόντευε να ρίξει τους Ιταλούς στη θάλασσα! Αλλά κάποια στιγμή τα δεδομένα αντιστράφηκαν... Τί σόι «νίκη» ήταν αυτή λοιπόν, η οποία οδήγησε σε μια ταπεινωτική υποχώρηση, μια σχεδόν προδοτική συνθηκολόγηση και τελικά σε τέσσερα σκοτεινά χρόνια μιας στυγνής τριπλής Κατοχής; Μια «νίκη» του τύπου «θα είχαμε κερδίσει το ματς αν το ματς έληγε στο 20’, όταν προηγούμασταν 1-0», για να χρησιμοποιήσω μια αθλητική αναλογία! Έμεινε όμως η ηρωική θυσία στα παγωμένα βουνά της Αλβανίας... Δύο τα κρατούμενα!
Ας προσθέσω στο σημείο αυτό την ενδιαφέρουσα, και διόλου άσχετη παρατήρηση, ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που γιορτάζει την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου! Οι άλλες χώρες γιορτάζουν είτε τη λήξη της αιματοχυσίας είτε την απελευθέρωση τους από τα φασιστικά στρατεύματα. Θα μου πείτε βέβαια, εμείς τι να γιορτάζαμε; Η απελευθέρωση έγινε αφετηρία ενός άγριου εμφύλιου πόλεμου, που το τέλος του βρήκε τη χώρα διχασμένη και πολλούς από τους συνεργάτες των κατακτητών να έχουν αναβαπτιστεί στην εθνική κολυμπήθρα, σε μια μοναδική στην ιστορία αντιστροφή των ρόλων... Ας μην χάσουμε όμως τη στόχευση! Η οποία είναι ότι και πάλι τιμούμε και εορτάζουμε την (αναποτελεσματική) αντίσταση των λίγων έναντι των πολλών...
Αν σκαλίσουμε την ιστορία θα ψαρέψουμε κι άλλα παραδείγματα... Από την ένδοξη αρχαιότητα, ποια είναι η μάχη που έχει χαραχτεί με τα πιο χρυσά γράμματα στην ιστορία; Δεν είναι ούτε η μάχη του Μαραθώνα ούτε η μάχη της Σαλαμίνας, αμφότερες θριαμβευτικά νικηφόρες! Είναι η μάχη των Θερμοπυλών και η θυσία των 1000 (γιατί υπήρξαν και 700 Θεσπιείς οι οποίοι αγνοούνται για άγνωστους λόγους!)... Σε τέτοιο σημείο, που οι σημερινοί απόγονοι να παραληρούν στα σινεμά ελληνοπρεπώς «this is Spartaaaa» μπουκωμένοι από εθνοτονωτικές φαντασιώσεις. Η οποία όμως μάχη των Θερμοπυλών ήταν τυπικά και ουσιαστικά μια ήττα! Γιατί όπως έγραψε κι ο ποιητής, στο τέλος οι Πέρσες τελικά διάβηκαν... Τρίτο κρατούμενο!
Ακόμη και το ποδόσφαιρο, ως καθρέφτης της μαζικής ψυχολογίας μιας κοινωνίας, μπορεί να τροφοδοτήσει τη σκέψη μας! Πριν από λίγες εβδομάδες, ο Ολυμπιακός χάνει στο άντρο της Ρεάλ Μαδρίτης με 3-2, παίζοντας το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα με αριθμητικό μειονέκτημα, πραγματοποιώντας μια εκπληκτική και απρόσμενη εμφάνιση. Την επομένη οι αθλητικές -και όχι μόνο- φυλλάδες με πηχυαίους τίτλους κρέμονταν από τα μανταλάκια: «πολέμησαν και έπεσαν σαν ήρωες»! Έχω δε την εντύπωση ότι πολλοί «γαύροι» χάρηκαν αυτή την ήττα περισσότερο ακόμη και από το ιστορικό διπλό στη Βρέμη! Τέταρτο κρατούμενο!
Θα μπορούσα να συνεχίσω την παράθεση κρατουμένων μέχρι να γεμίσει ολόκληρη …φυλακή! Που θέλω να καταλήξω; Δεν έχω συμπεράσματα! Ελπίζω όμως να αρχίζει να διαφαίνεται το σχήμα του προβληματισμού... Το οποίο είναι η παρατήρηση ότι στην Ελλάδα υπάρχει έντονα χαραγμένη και βιωμένη μία, ας την βαφτίσω, «κουλτούρα της ήττας». Όχι, προς παρεξήγηση, της ηττοπάθειας! Αλλά μια στάση και μια ψυχολογία η οποία κατά βάση αγνοεί το αποτέλεσμα προς χάριν της θυσίας για μια μεταφυσική και ανώτερη τιμή, δόξα, αρετή… Μιας θυσίας που πάντα πραγματοποιείται απέναντι σε έναν υπέρτερο σε πλήθος εχθρό… Ελληνική ιδιοτυπία; Ίσως! Δεν ξέρω άλλους λαούς να έχουν εθνική εορτή την επέτειο μιας ήττας. Με μία εξαίρεση! Τους πάλαι ποτέ ...αδερφούς μας Σέρβους, οι οποίοι γιορτάζουν την πανωλεθρία που υπέστησαν στη μάχη του Κοσσυφοπεδίου από τους Οθωμανούς. Να είναι τυχαία αυτή η ομοιότητα;
Σε αυτή την βαθιά εμπεδωμένη ψυχολογία ίσως να οφείλεται και η ευρύτατη απήχηση και η ακατανόητη έλξη που ασκούν στους Έλληνες οι κάθε είδους θεωρίες συνωμοσίες και φαντασιώσεις που θέλουν σκοτεινά ανθελληνικά (ερώτηση: σε πόσες γλώσσες του κόσμου υπάρχει ανάλογη έκφραση;;) κέντρα να απεργάζονται την εξόντωση του ελληνισμού! Το σύνδρομο του γαλατικού χωριού… Μόνοι εναντίον όλων… Εναντίον Εβραίων, Τούρκων, Αμερικανών, μασόνων, ενάντια στο κερασφόρο τέρας της Νέας Τάξης και της παγκοσμιοποίησης. Διογκώνοντας το μέγεθος του εχθρού, μεγιστοποιείται η δυσκολία του αγώνα, η θυσία και φυσικά, η …ήττα!
Το φαινόμενο αυτό εκδηλώνεται στην πιο ακραία του έκφανση στην ελληνική Αριστερά. «Επέσατε θύματα, αδέρφια εσείς, σε άνιση πάλη κι αγώνα» έλεγε το αγωνιστικό ρεφρέν… Ολόκληρη η αριστερά έχει δομήσει την ύπαρξη της πάνω στο αγιάτρευτο Πένθος, την Απώλεια και την Ήττα... Υπάρχει ποίηση της Ήττας... Μουσική της Ήττας… Έχοντας δε διαβάσει κυριολεκτικά δεκάδες βιβλία με απομνημονεύματα και αναμνήσεις αριστερών αγωνιστών, διαπιστώνω (όσο βέβηλο ή ακραίο κι αν ακούγεται) μια υποδόρια μαζοχιστική χαρά και μια «μαρτυρική» ψυχολογία ανωτερότητας, παρόλα τα βασανιστήρια, τις εξορίες και τους κατατρεγμούς (περισσότερα για αυτό το θέμα θα βρείτε στο εξαιρετικό προκλητικό βιβλίο του Άκη Γαβριηλίδη –αγνοείστε τον βαρύγδουπο τίτλο- «Η αθεράπευτη νεκροφιλία του ριζοσπαστικού πατριωτισμού»)… Μια πραγματική ειδωλοποίηση και εξιδανίκευση της Ήττας… Ίσως και γι’ αυτό να μην έχει υπάρξει στην Ελλάδα ποτέ σοβαρή εφαρμόσιμη αριστερή πρόταση… Γιατί η Αριστερά έχει συνηθίσει να είναι γενναία, αγωνιστική, ηρωική, ρομαντική, να αντιστέκεται ηρωικά και να πέφτει θυσιαζόμενη, όχι όμως να νικά!
Έχει ομολογουμένως μια γοητεία αυτή η στάση! Δείχνει μια υγιή αντίσταση απέναντι στη μοντέρνα φετιχιστική λατρεία του αποτελέσματος και της επιτυχίας, η οποία ενσαρκώνεται σε αυτό που (ατυχώς) έχει ονομαστεί «αμερικάνικο όνειρο»… Μέσα δε από την σωστή της διαχείριση, μία ήττα χαλυβδώνει, δυναμώνει, διδάσκει... Ας αναρωτηθούμε επίσης τί σημαίνει Νίκη στη ζωή... Η κάθε ζωή δεν κρύβει στο τέλος της την μεγάλη αναπόφευκτη «Ήττα»;
* Τραγούδια των Wax Heroes και The Ex αντίστοιχα
Αντώνης Ξαγάς
Twitter Updates
Archives
- June (2)
- May (4)
- April (4)
- March (4)
- February (4)
- January (1)
- December (3)
- November (4)
- October (1)
- June (3)
- May (3)
- April (2)
- March (4)
- February (3)
- January (4)
- December (3)
- November (3)
- June (3)
- May (4)
- April (3)
- March (4)
- February (7)
- December (4)
- November (3)
- October (1)
- June (2)
- May (3)
- April (4)
- March (5)
- February (4)
- January (3)
- December (4)
- November (4)
- October (2)
- March (1)
- February (4)
- January (4)
- December (4)
- November (4)
- October (3)
- June (4)
- May (4)
- April (5)
- March (3)
- February (4)
- January (3)
- December (4)
- November (4)
- October (3)
- July (2)
- June (4)
- May (4)
- April (3)
- March (5)
- February (4)
- January (3)
- December (3)
- November (5)
- October (4)
- July (1)
- June (4)
- May (4)
- April (3)
- March (3)
- February (5)
- January (3)
- December (4)
- November (5)
- October (5)
- July (2)
- June (4)
- May (4)
- April (4)
- March (4)
- February (5)
- January (4)
- December (5)
- November (4)
- October (4)
- September (1)
- July (3)
- June (3)
- May (5)
- April (4)
- March (3)
- February (4)
- January (4)
- December (6)
- November (4)
- October (4)
- March (4)
- February (3)
- January (4)
- December (3)
- November (4)
- October (5)
- September (2)
- July (2)
- June (4)
- May (5)
- April (3)
- March (3)
- February (5)
- January (3)
- December (4)
- November (5)
- October (3)
- September (2)
- July (4)
- June (5)
- May (4)
- April (4)
- March (6)
- February (4)
- January (4)
- December (4)
- November (5)
- October (4)
- September (5)
- July (4)
- June (5)
- May (4)
- April (7)
- March (5)
- February (5)
- January (4)
- December (5)
- November (5)
- September (1)
- July (2)
- June (3)
- May (1)
- April (2)
- March (1)
- February (1)
- January (3)
- November (1)
- October (1)
- July (1)
- May (1)
- March (3)
- February (2)
- January (2)
- December (1)
- November (4)
- October (5)
- September (11)
- August (7)
- July (13)
- June (15)
- May (11)
- April (14)
- March (22)
- February (8)
- January (8)
- December (10)
- November (10)
- October (17)
Links
- aliki's washing machine
- all gone
- alt. rock & indie music
- back to mono
- bug in the city
- fantastikoi hxoi
- gatouleas
- gsus_saved
- human traffic
- ibis
- indictos
- lkrory21
- lost bodies
- monsieur hulot
- mouxlaloulouda
- music comma
- music will save us all
- musica-re
- narita
- orphan drugs
- silent crossing
- songs for my funeral
- sonic death monkey
- sound injections
- soundeyet
- stereonova
- tam tam radio
- we are the music makers
- άκου αυτό
- άσματα και μιάσματα
- ακραία μουσικά φαινόμενα
- εδώ λιλιπούπολη
- λευκός θόρυβος
- το σπίτι με τα παράξενα
- φιξ καρέ
16 comments
Comment by piterpunk on 11:05 PM
Χμ το πολυτεχνείο ο Ολυμπιακός και η αριστερά έχουν ενα κοινό σημείο.Δεν θα μπορούσε να μείνει απεξω το σύνδρομο του κατατρεγμένου,του δίκαιου αγώνα κλπ που δίνει τέτοια οπτική στη στάση μας αλλά ο κινητήριος μοχλός πιστευω είναι βαθύτερος.Ποτέ στην ελλάδα δεν πρυτάνευσε η λογική(και δεν μιλάω για την φιλοσοφική της εκδοχή με τους αρχαίους και τα υπόλοιπα.)γιατί ειναι αβάσταχτη.Πάντα .Είται απο την ατυχία να πέφτουμε σε υπέρτερους εχθρούς είτε απο εγγενείς αδυναμίες πάντα είμαστε με την μεριά του αδύναμου.Κα ι σκέφτομαι οτι αντίθετα με τα παραμυθάκια ( ο κοντορεβιθούλης τα στρουμφάκια και ο jerry)ο δυνατός συντρίβει τον αδύνατο.Οπως τα panzer που κατέβηκαν απο την πεδιάδα της θεσσαλονικης (αντι για την Πίνδο)και σκούπισαν οτι βρήκαν μέχρι την Αθήνα ,όπως η γιουβέντους εριξε 7 στον θρύλο χωρις έλεος ,όπως οι κινέζοι εξαφανίζουν τις μικρές βιοτεχνίες μας.Και αφού ο αγωνας ειναι στημένος τι κανεις?Απλώς το ξεχνάς.Γυρίζεις την στρογυλή μπάλα της ζωής σε τρίγωνη .Και προσπαθεις να καρφώσεις τον κύκλωπα στο μάτι.Μέχρι εκει σε παίρνει.Καποτε πετυχαίνεις.Αλλοτε παλι όχι.Δεν πειράζει .Για την συμμετοχή πας.
Υπαρχει βέβαια και η τεχνοκρατική αντίληψη.Οτι δεν μπορούμε να σχεδιάσουμε κατι μακροχρόνιο.Θέλει δουλειά και υπομονή.Που λείπει.Ούτε έχουμε τις ικανότητες.(Αυτό το κρύβουμε) Οπότε το ρίχνουμε παλι στα γιουρούσια ,στα πασαλειματα και στο ότι αρπάξουμε πριν γίνουμε ρεζίλι Ειτε φτιάχνουμε γέφυρες ή πολιτικές θεωρίες .Βεβαια εδω δεν έχει χειροκρότημα και οι ξένοι το λένε λαμογιά ,γυφτιά και αλλα σε ιά .Και επειδη δεν έχει τέτοιο και κάπως πρέπει να φανούμε στα ματια των παιδιών μας -έχουμε και όνομα βαρύ (η μάλλον αρχαίο) βλέπεις - φτιάχνουμε το γνωστό παραμύθι.Απο το να κατασκευάζουμε δαίμονες που καραδοκούν να μας φάνε ,μέχρι να κάνουμε το αρνίσιο εγώ μας θηρίο ετοιμο για αιμα...
Comment by Anonymous on 1:19 AM
φίλε Αντώνη, και οι Καταλανοί στην εθνική γιορτή τους (11 Σεπτεμβρίου) "γιορτάζουν" την επέτειο της απώλειας της ανεξαρτησίας της Καταλωνίας, δηλαδή μια ήττα. Και αν το ψάξει κανείς μπορεί να βρει και άλλους. Δηλαδή, ούτε σε αυτό είμαστε "ανάδελφοι" ή έστω μόνοι με τους αδελφούς Σέρβους. Καμιά φορά κατ' αναλογία με τους εθνικόφρονες (που λένε "μόνον εμείς είμαστε σωστοί") και οι υπόλοιποι μπαίνουμε στον πειρασμό να πούμε "δεν υπάρχει άλλο κράτος, έθνος κλπ. στον κόσμο που..." ενώ όλο και κάποιο θα υπάρχει :)
Α, και ο Ολυμπιακός έχασε 4-2 στη Μαδρίτη, μήπως είσαι κρυφογαύρος και τα μαζεύεις;
Θ.Π.
Comment by Anonymous on 9:19 AM
Θανάση δεν έχεις διόλου άδικο και αν ψάξουμε θα βρούμε και άλλα τέτοια παραδείγματα! Βέβαια από μια διαφορετική γωνία, "αρδεύεις" το κεντρικό νόημα του post.. Γιατί και οι Καταλανοί είναι ένας λαός "ηττημένος", ακόμη "υποδουλωμένος στην Ισπανία όπως θα έλεγε και ένας φανατικός τους, ένας ακόμη δηλαδή λαός που έχει κτίσει την ύπαρξη του γύρω από την απώλεια και το ανίατο πένθος για τον χαμένο "παράδεισο". Από αυτούς τους λίγους (σιγουρα δεν είμαστε οι μόνοι) που όπως έγραφε και ο Γαβριηλίδης που αναφέρω κάπου, "περιφέρουν ένα άταφο πτώμα αξιώνοντας να τους χειροκροτήσουν γι' αυτό".
Εν τω μεταξύ ήθελα να επεκτείνω αυτό το συλλογισμό για τη θυματοποίηση και στους ανθρώπους ατομικά, αλλά θα γινόταν τεράστιο και χαώδες το post! :-)
Χαχα, και για τον Ολυμπιακό δίκιο έχεις! Είδες, ήταν τέτοια η εμφάνιση του γαύρου που το τέταρτο γκολ είναι σαν να μην μπήκε ποτέ!
Α.
Comment by Anonymous on 9:41 AM
Μιας που αναφέρθηκαν οι Καταλανοί, θυμήθηκα μια ωραία ιστορία από τον Ισπανικό εμφύλιο, από ένα βιβλιο ενός συγγραφέα που είχε επισκεφτεί την Ισπανία εκείνη την εποχή. Λέει λοιπόν ο Καίστλερ (έτσι τον έλεγαν τον συγγραφέα) ότι επισκεπτόμενος το μέτωπο, έπεσε σε μια ομάδα Καταλνών αναρχικών οι οποίοι είχαν επιφορτίσει να φυλάνε ένα πέρασμα, χωρίς όμως να έχουν κάνει οποιοδήποτε αμυντικό έργο ή χαράκωμα. Και όταν ρώτησε το λόγο, ο "αρχηγός" τους απάντησε "προσπαθώ να τους πείσω, αλλά η απάντηση είναι "εμείς ήρθαμε εδώ για να πολεμήσουμε και να πεθάνουμε, όχι να δουλέψουμε!!"
Α.
Comment by Anonymous on 12:46 PM
Κάθεσαι και αναθεματίζεις την ήττα/ηττοπάθεια σε όλο το άρθρο,
για να την βρεις, στο τέλος, γοητευτική;
Το πρόβλημα δεν είναι η ήττα (σε όποιο επίπεδο και αν συμβαίνει-στο πρόγραμμα είναι και αυτή), είναι ότι δεν
καθόμαστε να αναλύσουμε, να μάθουμε από αυτή και να πράξουμε,
ώστε την επόμενη φορά να είναι νίκη.
Ακυβέρνητα ταλέντα είμαστε σαν λαός,
και πάντα διαλέγουμε τον χειρότερο ατζέντη.
Comment by Jimis on 1:19 PM
Πολυ καλο ποστ, και το βιβλιο του Γαβριηλιδη επισης χρησιμο.Προσωπικα δε βρισκω πνευμα "αναθεματισμου"..Μαλλον στις προθεσεις ειναι απλα το να μπουν "ζιζανια" το να υποψιαστουμε για μια δεδωμενη κατασταση και επειτα ο καθενας ας βγαλει τα συμπερασματα του.Ειδικα σε οτι αφορα την ελληνικη αριστερα σε κανει να σκεφτεις πολλα.Παιζοντας διχως αντιπαλο στον ιδεολογικο τομεα εγχωρια (η ελληνικη δεξια δεν ειχε αναγκη απο αναπτυξη ιδεολογικου περοεχομενου μιας και αναλωνοταν στην απλη διαχειρηση της εξουσιας για πολλα χρονια) εδω και 30 χρονια εχει παψει πλεον να την κρατα ενημερη με τους καιρους και αναλωνεται στην απλη λατρεια του ηρωικου της (και γεματο ηττες) παρελθοντος. Και να που αλλου μοιαζει με τον ολυμπιακο, στο οτι στην ελλαδα ιδεολογικα παιρνει πρωταθλημα στο χαλαρο αλλα εξω απο τα συνορα φανταζει αναχρωνικη και ξεπερασμενη.Αλλωστε τι να σου κανει ενας τζορτζεβιτς μοναχος του....
Comment by Anonymous on 1:22 PM
Δεν νομίζω να μπήκες στο πνεύμα του άρθρου αγαπητέ FNG... Γιατί δεν αναθεματίζω καμία ήττα ούτε καμία ηττοπάθεια! (κάπου λέω μάλιστα "Όχι, προς παρεξήγηση, της ηττοπάθειας"!). Αν αναθεματίζω κάτι (που δεν) είναι η ειδωλοποίηση και η εξιδανίκευση της Ήττας και της Απώλειας... ΚΑι το αβίωτο πένθος γύρω από την Ήττα και την απώλεια.. Είτε σε επίπεδο λαού είτε σε επίπεδο προσωπικό! Ούτε λέω επίσης ότι είναι γοητευτική. Γράφω, "έχει μία γοητεία", πράγμα εντελώς διαφορετικό! Γιατί τα πράγματα και οι καταστάσεις δεν είναι μονοσήμαντες και έχουν πολλές και αντφατικές συνήθως πλευρές!
Α.
Comment by Anonymous on 1:28 PM
Dimoz έχεις πιάσει το πνεύμα και το έχεις πάει και ένα βήμα παραπέρα, καλύτερα απ' ότι θα το σκεφτόμουνα! Και πράγματι δεν έχω σκοπό να καταλήξω σε συμπέρασμα-θέσφατο... Εναν προβληματισμό θέτω... Αυθαίρετο, άστοχο, υπερβολικό ή καίριο δεν ξέρω.. Κανείς δεν έχασε πάντως σκεπτόμενος και προβληματιζόμενος!
Α
Comment by piterpunk on 4:30 PM
Oντως εχει μεγαλο ενδιαφέρον η διαχείριση της ήτττας αν και εγώ απλοικά νομίζω ότι γινεται για να καλύψει το κενό της νίκης ή την έλειψη της προσπάθειας ...Anyway παντα μετράει ο τρόπος που αγωνίζεσαι.Και σε μερικα πράγματα ειναι ολα τα λεφτα.Καταργείς το χρονο κυριολεκτικά.και μια και λεμε για ομαδες.Η εθνικη στο μπασκετ στην ιαπωνια τον σταμάτησε .Ο αγώνας με τις ΗΠΑ δεν ξαναγίνεται απλά.Γιαυτό μετά εξαφανιστήκαμε ουσιαστικά...
Comment by Anonymous on 10:22 PM
Το διάβασα το βιβλίο. Άγόρασα και άλλα πέντα αντίτυπα για δώρα. Πολύ σημαντικό. Επιτέλους κάποιος σε αυτή τη χώρα τα έβαλε με τις ιερές αγελάδες.
kazis
Comment by Reticus on 12:11 AM
Το κείμενο σου τοποθετεί σωστά το θέμα, όπως και τη σχέση που βλέπει με άλλους Ορθόδοξους λαούς (δες πιο κάτω στο 2). Δύο παρατηρήσεις έχω να κάνω:
1. Σε μια ήττα δε χάνουν όλοι. Κάποιοι θυσιάζονται και κάποιοι κερδίζουν (στο ΕΜΠ, στη Σπάρτη, στην Αθήνα, στο Ρέντη). Να γυρίσει ο προβολέας στους κερδισμένους από την ήττα, παρακαλώ.
2. Όταν οι Άραβες είχαν πάρει παραμάζωμα τους Βυζαντινούς τον 7ο αιώνα, ο Αυτοκράτορας Ηράκλειος συγκάλεσε συμβούλιο για να εξετάσει το θέμα. "Πώς ένας κατώτερος λαός, απολίτιστος, με ελλειπή μέσα και στρατιωτική επιστήμη, νικά σε όλες τις μάχες τους κατά πολύ ανώτερους αυτοκρατορικούς στρατούς;" Αφού μίλησαν πολλοί σηκώθηκε και ένας γέρος μοναχός και είπε ότι "οι νίκες των Αράβων οφείλεται στην οργή του Θεού ένεκα των πολλών και ποικίλων αμαρτημάτων των Βυζαντινών." Το σημαντικό είναι ότι : "ο δε βασιλεύς ωμολόγησεν ότι ούτως έχει το πράγμα."
Η θρησκεία μας δοξάζει τον ηττημένο διότι (γι αυτήν) προϋπόθεση της πνευματικής ανόδου είναι η ταπείνωση, δηλαδή η έλλειψη αυτοπεποίθησης.
"έκτοτε οι Άραβες απέβησαν αήττητοι διότι ελογίσθησαν ως τέτοιοι." (τελειώνει το επεισόδιο ο Παπαρρηγόπουλος στην Ιστορία του)
Comment by Anonymous on 8:30 AM
Εξαιρετικά εύστοχες και οι δύο επισημάνσεις! Ειδικά η παρατήρηση ότι η θρησκεία μας επιδιώκει την ταπείνωση προς χάριν μεταθανάτιας λύτρωσης θέτει και το θέμα σε μια εντελώς νέα βάση!
A.
Comment by Anonymous on 5:25 PM
Διαβάζοντας το άρθρο μου πήγε ο νους στο βιβλίο του Γαβριηλίδη,που ίσως να έχει "βαρύγδουπο" τίτλο αλλά ως άνθρωπος-συγραφέας είναι το άκρως αντίθετό του.Έτυχε να είμαι σε 2 παρουσιάσεις/κουβέντες για το βιβλίο του κι εντυπωσιάστηκα θετικά.Ετυχώς που "η άλλη Ελλάδα" [sic!] συζητάει γύρω από το βιβλίο αυτό,το οποίο είναι αφές πως έχει σαμποταριστεί από τους πάντες-ιδίως την πάσης φύσεως αριστερά αλλά και τον αντιεξουσιαστικό χώρο,καθότι κι αυτός έχει την ίδια νοοτροπία & αντίληψη γύρω από την θυσία.
Απ' ότι ξέρω έχει κυκλοφορήσει κι άλλα 2 κατοπινά βιβλία:
1-http://www.kapsimi.gr/modules.php?name=Asers_Shop
2- (νομίζω)από τις εκδόσεις ΠΑΝΟΠΤΙΚΟΝ
Comment by Anonymous on 5:34 PM
http://futura-blog.blogspot.com/
Comment by Anonymous on 10:23 PM
Το άλλο βιβλίο του Γαβριηλίδη
(κάτι σαν συνέχεια της "Νεκροφιλίας")
http://www.aboutbooks.gr/index.php?option=com_presentbook&id=121833
Comment by Anonymous on 10:25 PM
Στον κόσμο των αυθεντικών είμαστε όλοι ξένοι
Κατηγορίες: Κοινωνικές επιστήμες , Πολιτισμός - Λόγοι, δοκίμια, διαλέξεις
Συγγραφέας: Γαβριηλίδης, Άκης
Έκδοση: Πανοπτικόν, 2007
ISBN: 960-89660-1-9
Σελίδες: 73
Τιμή Εκδότη: € 7.32
Post a Comment