Όσοι μελέτησαν Σωκράτη το ξέρουν, οι υπόλοιποι (εμού συμπεριλαμβανομένου) ας πιαστούν από τις περαστικές ιδέες-αφορμές κι ας το μάθουν το απόφθεγμα: «Μη μου στερείς αυτό που δεν μπορείς να μου δώσεις».
Το αντίθετο ήταν κάτι σαν τη γάγγραινα που επί δεκαετίες ταλαιπώρησε το εγχώριο γίγνεσθαι. Χρησιμοποιώ τον αόριστο ηθελημένα. Είμαι αρκετά αισιόδοξος ότι η net age αφήνει τη σφραγίδα της τόσο βαθιά που δεν μπορεί, θα αλλάξει τα μυαλά των μέχρι πρότινος κρατούντων. Και λέω μέχρι πρότινος διότι αν κερδίσουμε μόνον ένα πράγμα απ’ όλο αυτό που γίνεται καθημερινά στις οθόνες μας, αυτό θα είναι ακριβώς η απεξάρτηση απ’ τους κρατούντες, κατέχοντες, αποφασίζοντες κ.ο.κ. Και δεν έριξα τα χαρτιά για να το βρω.
Στο σαββατιάτικο «Το Βήμα» διάβασα ό,τι βγήκε από τη συμμετοχή όλων μας σε μια έρευνα για τη χρήση του internet στις ηλικίες κάτω των τριάντα. Αν κι έχω μάθει σε ανάλογες περιπτώσεις να μην περιμένω τίποτα, χάρηκα που μας βρήκα όλους εκεί. Που εμμέσως αρχίζουν κι ανοίγουν οι πόρτες για να περάσει αυτό το γαμημένο που μας τρώει ώρες ολόκληρες, που το πιστεύουμε όσο τίποτα άλλο, προς το τραπέζι της αποδοχής. Επιτέλους, κάνουμε κάτι εδώ. Κάτι που μας γηράσκει με το σήμερα και το αύριο, όχι με το χθες.
Κάποτε, ερχόταν καλοκαίρι και ξέραμε ότι ο κόσμος που μας διαβάζει, θα παρατούσε μαζί μας τους υπολογιστές και θα έτρεχε στις παραλίες. Το διαδίκτυο ήταν κάπως σα χειμερινό σπορ. Αρχίζω να μην είμαι και σίγουρος πια. Όλες οι εταιρείες ηλεκτρονικών και κινητής τηλεφωνίας έχουν πέσει με τα μούτρα για να μας φέρουν το όνειρο του να μπορείς από οπουδήποτε και φτηνά να είσαι on-line, και στην πιο απομακρυσμένη άκρη του πλανήτη. Θα το δούμε να γίνεται κι αυτό, είναι θέμα χρόνου. Όσου χρειάζεται για να έρθει το μέλλον κάτω.
Την περασμένη Παρασκευή πήρα καθώς γύριζα σπίτι το τελευταίο “Freeze”. Σπάνια το παίρνω, είναι αλήθεια, για τους λόγους που δεν παίρνω και κάποια άλλα περιοδικά. Η ομάδα του, όμως, δούλευε σχεδόν τέσσερις μήνες για να εκδώσει με το τεύχος τη συλλογή “100% Pure Underground” με ηλεκτρονικά σχήματα από όλον τον κόσμο. Ποια η ιδιομορφία της; Τη δηλώνει ο υπότιτλος της: “freeze@myspace compilation”. Είναι το αποτέλεσμα ενός διαγωνισμού που έκανε για να μας φέρει σε επαφή με μουσικούς και συγκροτήματα που δραστηριοποιούνται στον τόπο του MySpace. Επιλέχτηκαν 26 κομμάτια και τυπώθηκαν σ’ ένα πολύ καλό διπλό άλμπουμ. Το πρώτο παρόμοιο εγχείρημα για τα στενά δεδομένα της αγαπημένης μας ψωροκώσταινας. Αν κάποιος δεν στηρίζει τέτοιες προσπάθειες από όπου κι αν προέρχονται, το λιγότερο θα εθελοτυφλεί και το περισσότερο θα ζει στο δικό του φεγγάρι. Τι να τα κάνουμε τα λόγια, χορτάσαμε…
Και το καλό διπλασιάστηκε με το cd του νέου “Sonik” με 11 αδισκογράφητες μπάντες απ’ τη Θεσσαλονίκη. Τολμηρές και έξυπνες επιλογές, τις ψηφίζω κι αυτές.
Επί δύο οι υπενθυμίσεις, λοιπόν, ότι οι κανόνες του παλιού marketing των δισκογραφικών εταιρειών έχουν σπάσει. Ωστόσο, δεν αυταπατώμαι. Ήδη ψάχνουν οι θιγόμενοι τις προσαρμογές τους κι είναι σίγουρο πως συντόμως θα τις βρουν. Η κατά Karl Marx εξέλιξη, βλέπετε. Μέχρι τότε, όμως…
Πάνος Πανότας
Twitter Updates
Archives
- June (2)
- May (4)
- April (4)
- March (4)
- February (4)
- January (1)
- December (3)
- November (4)
- October (1)
- June (3)
- May (3)
- April (2)
- March (4)
- February (3)
- January (4)
- December (3)
- November (3)
- June (3)
- May (4)
- April (3)
- March (4)
- February (7)
- December (4)
- November (3)
- October (1)
- June (2)
- May (3)
- April (4)
- March (5)
- February (4)
- January (3)
- December (4)
- November (4)
- October (2)
- March (1)
- February (4)
- January (4)
- December (4)
- November (4)
- October (3)
- June (4)
- May (4)
- April (5)
- March (3)
- February (4)
- January (3)
- December (4)
- November (4)
- October (3)
- July (2)
- June (4)
- May (4)
- April (3)
- March (5)
- February (4)
- January (3)
- December (3)
- November (5)
- October (4)
- July (1)
- June (4)
- May (4)
- April (3)
- March (3)
- February (5)
- January (3)
- December (4)
- November (5)
- October (5)
- July (2)
- June (4)
- May (4)
- April (4)
- March (4)
- February (5)
- January (4)
- December (5)
- November (4)
- October (4)
- September (1)
- July (3)
- June (3)
- May (5)
- April (4)
- March (3)
- February (4)
- January (4)
- December (6)
- November (4)
- October (4)
- March (4)
- February (3)
- January (4)
- December (3)
- November (4)
- October (5)
- September (2)
- July (2)
- June (4)
- May (5)
- April (3)
- March (3)
- February (5)
- January (3)
- December (4)
- November (5)
- October (3)
- September (2)
- July (4)
- June (5)
- May (4)
- April (4)
- March (6)
- February (4)
- January (4)
- December (4)
- November (5)
- October (4)
- September (5)
- July (4)
- June (5)
- May (4)
- April (7)
- March (5)
- February (5)
- January (4)
- December (5)
- November (5)
- September (1)
- July (2)
- June (3)
- May (1)
- April (2)
- March (1)
- February (1)
- January (3)
- November (1)
- October (1)
- July (1)
- May (1)
- March (3)
- February (2)
- January (2)
- December (1)
- November (4)
- October (5)
- September (11)
- August (7)
- July (13)
- June (15)
- May (11)
- April (14)
- March (22)
- February (8)
- January (8)
- December (10)
- November (10)
- October (17)
Links
- aliki's washing machine
- all gone
- alt. rock & indie music
- back to mono
- bug in the city
- fantastikoi hxoi
- gatouleas
- gsus_saved
- human traffic
- ibis
- indictos
- lkrory21
- lost bodies
- monsieur hulot
- mouxlaloulouda
- music comma
- music will save us all
- musica-re
- narita
- orphan drugs
- silent crossing
- songs for my funeral
- sonic death monkey
- sound injections
- soundeyet
- stereonova
- tam tam radio
- we are the music makers
- άκου αυτό
- άσματα και μιάσματα
- ακραία μουσικά φαινόμενα
- εδώ λιλιπούπολη
- λευκός θόρυβος
- το σπίτι με τα παράξενα
- φιξ καρέ
5 comments
Comment by Anonymous on 4:23 AM
Πρέπει να είσαι πολύ μεγάλος κρετίνος για να υποστηρίζεις δημόσια ότι το Sonik βοηθάει τη μουσική...
Όλοι οι κριτικοί είστε τα παράσιτα της τέχνης...
Comment by Anonymous on 8:00 AM
Καλημέρα, καλημέρα…
Αν και με βρίζεις, θα σου απαντήσω σε αυτό που θίγεις επειδή νομίζω ότι αφορά και πολλούς ακόμη:
Έχω πάρα πολλές φορές εκφράσει τις ενστάσεις μου για τα γενικότερα θέματα αξιοπιστίας και λειτουργίας του εγχώριου Τύπου, μουσικού και μη. Και στο νέο εντιτόριαλ που θα βγει σήμερα πάνω-κάτω τα ξαναλέω…
Έχω επίσης εκφράσει και προφορικώς (σε όσους γνωρίζω, ασφαλώς), αλλά και γραπτώς τις ενστάσεις μου και για το “Sonik” ειδικότερα, μια και που απ’ αυτό πιάνεσαι.
Όλα αυτά, όμως, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνουν πως η κίνηση να κυκλοφορήσει μια συλλογή με αδισκογράφητες στη συντριπτική τους πλειονότητα μπάντες από τη Θεσσαλονίκη (το ίδιο θα έγραφα και για την οποιαδήποτε άλλη πόλη, να είσαι σίγουρος) δεν ήταν ορθή. Και τα συγκροτήματα περνούν σε περισσότερο κόσμο (και ιδίως στους αμέτρητους που δεν είναι οι τακτικοί ημερήσιοι επισκέπτες του MySpace, αλλά αγαπούν τη μουσική - ξέρεις πόσοι είναι αυτοί;), και ο κόσμος είναι ευκολότερο να τα μάθει. Ξέρω ότι η παρούσα συζήτηση, αν θέλεις να την κάνεις, έχει και άλλες παραμέτρους, όχι και τόσο «καθαρές». Αλλάζουν, ωστόσο, την απτή ουσία των πραγμάτων, και πόσο;
Το τελευταίο τεύχος του LiFO που βγήκε με το cd με τα τραγούδια του “Soundwave” δεν βοηθάει τη μουσική; Τι κάνει, άραγε; Και εδώ υπάρχει όχι ένα, αμέτρητα θέματα που αφορούν την Coca Cola, τον βασικό σπόνσορα και χρηματοδότη, δηλαδή, που είναι ανοιχτές πληγές…
Εγώ ξέρω ότι στο εμπόριο και στην αγορά όλα πάνε με το ζύγι: τι χάνεις και τι κερδίζεις. Εμείς από την πλευρά των ακροατών μόνον χρειάζεται να είμαστε σε εγρήγορση και με καθαρό μυαλό. Τα σάπια μήλα μυρίζουν από μακριά…
Είναι πολύ μεγάλη υπόθεση να μπορείς να σέβεσαι όλες τις απόψεις, ανεξαιρέτως…
Π.Π.
Comment by Unknown on 4:30 AM
Γεια σου Πάνο, ασχολούμαι πολλά χρόνια με την ελληνική σκηνή, και για το Sonik και εγώ έχω κάποιες ενστάσεις (πολύ δήθεν και trendy και πολλές φορές ανευ ουσίας).Στην τελική από τα cd του είναι ζήτημα αν αξίζουν 1-2 κομμάτια. Απλά φαίνεται ότι πέφτουν τηλέφωνα σε γνωστούς και ημιάγνωστους για να γίνει ενα compilation απλά για να γίνει ένα cd, και όχι γιατί οι συντελεστές του είναι και "ψαγμένοι" (μην τρελλαθούμε τώρα).Τα cd που έβγαζε ο Ζήλος στο ΑUDIO ήταν ΦΟΒΕΡΑ και όχι αυτά του Sonik. Επίσης για το Soundwave έχω να παρατηρήσω ότι ως δια μαγείας απο το cd του λάμψαν δια της απουσίας τους τουλάχιστον 7 group και εντύπωση μου έκανε που λείπαν οι Common Sense (ειδικά όταν στο Lifo 2 εβδομάδες πιο πρίν αναφερόταν ότι είναι στο Νο1 πανευρωπαϊκά...)!τι έγινε, τους θάψαν επειδή δεν πίναν Coke?
Καλα κάναν βέβαια και δεν μπήκαν για το γκρούπ αλλά έχω να πάρα κάτι δικό τους από το 97...(Να μην σχολιάσω την άθλια συσκευασία του σιντι).Προχειροδουλειά και ξεπέτα.Αλλα για τα "ψαρια" να σας θυμίσω ότι πέρυσι το soundwave είχε Βίσση και "Ναιλον" κτλ.
Ωστόσο διαφωνώ με τον φίλο που λέει ότι οι κριτικοί είναι παράσιτα της τέχνης, μπορεί κάποιοι να είναι λίγο μ...ς αλλά μην το γενικεύουμε.
Comment by Anonymous on 8:13 AM
Καλημέρα Χρήστο,
Οι ενστάσεις μου για το “Sonik” είναι εκφρασμένες ήδη και πολλάκις. Μερικές αφορούν πια γενικότερα τον εγχώριο τύπο και δεν περιορίζονται σε ένα περιοδικό ονομαστικά. Όλες όμως είναι καθαρά θέματα αντίληψης κι επιλογών…
Ο κόσμος που μας διαβάζει και καταλαβαίνει και ξέρει…
Συμφωνώ απόλυτα ότι οι εκδόσεις των cds είναι άθλιες σε συσκευασία και βγάζουν τη λογική του ξεπετάγματος. Εκ των ενόντων βγαίνουν για να γίνει πιο catchy το εκάστοτε τεύχος, χωρίς άλλη αξία αλλά και φιλοδοξία. Και αυτό είναι γενικότερο θέμα, βέβαια.
Ωστόσο, το τελευταίο με τις μπάντες από τη Θεσσαλονίκη είναι όντως πολύ καλό και αξίζει για περισσότερα των μισών γκρουπ που περιέχονται. Είναι ίσως η πρώτη φορά που επικροτώ και μάλιστα δημόσια ένα cd του εν λόγω περιοδικού.
Η εποχή του “Audio” και των εκδόσεών του έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Δυστυχώς, αλλά αυτή είναι η αλήθεια. Τα πάντα έχουν αλλάξει από τότε και ίσως αν έβγαινε σήμερα να χανόταν κι αυτό μέσα στην υπερπληροφόρηση της εποχής…
Το cd από το “Soundwave”, αφού θες τη γνώμη μου, είναι πραγματικά μέτριο. Για να είμαι ειλικρινής εκτός από 2-3 συγκροτήματα, τα υπόλοιπα με απογοήτευσαν. Δεν ξέρω τα καθέκαστα των τελικών επιλογών, όμως σίγουρα υπήρχαν αρκετά πιο αξιόλογα πράγματα να βγουν, οι Common Sense είναι το πιο χτυπητό (θα συμφωνήσω) παράδειγμα. Αφήνω κι ένα παράθυρο μήπως και κάποιο συγκρότημα δεν ήθελε κι από μόνο του να συμμετέχει στην έκδοση του cd.
Εξάλλου, με αυτό το καραμπινάτο εξώφυλλο-στεγνή διαφήμιση της Coca Cola, σε λίγους μήνες θα μοιάζει με flyer ενός ακόμη event που πέρασε…
Π.Π.
Comment by Anonymous on 12:22 AM
Το Sonik αναγκάζει τα συγκροτήματα να υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση ότι παραιτούνται των δικαιωμάτων τους.
Έτσι γλιτώνει την ΑΕΠΙ και δεν δίνει δεκάρα τσακιστή στα συγκροτήματα από τις πωλήσεις του τεύχους.
Πωλήσεις που αν πιστέψουμε το ίδιο το Sonik ανέρχονται σε χιλιάδες αντίτυπα.
Περαστικά σας, γλείφτες των απατεώνων...
Post a Comment